Over geld

Hoe wordt je geld besteed en waar komt het terecht? Daar hechten wij heel veel belang aan. We kijken er dan ook op toe dat alle donaties en en opbrengsten van activiteiten 100% naar onze verschillende projecten vloeien, zonder omwegen maar direct naar onze partnerorganisaties die het vervolgens correct besteedt.
Transparantie en verantwoording

We hechten heel veel waarde aan volledige transparantie over onze inkomsten, onze kosten en de projecten die wij ondersteunen.

Hieronder kan je onze jaarrekeningen downloaden en inkijken.

Elke donatie 100% goed besteed

We kijken er op toe dat alle donaties en opbrengsten van activiteiten 100% rechtstreeks, en zonder omwegen, naar onze partnerorganisaties Yenege Tesfa en Let Us Change vloeien. Voor de opstart van het 7e 'Home for Tomorrow' heeft Embrace samen met Yenege Tesfa een 'Memorandum of Understanding' waarin duidelijke afspraken en verantwoording (o.a. het ontvangen van facturen voor kosten op kwartaalbasis) vastgelegd worden. Yenege Tesfa laat zich ook bijstaan door een onafhankelijke Board van Directors die op regelmatige basis advies en controle bieden. Al deze mechanismen moeten ervoor zorgen dat de garantie kan geboden worden dat elke euro goed besteed is.

Geen vergoedingen en minimale kosten

Meerdere professionals en bedrijven hebben al pro bono hun diensten aangeboden (bv. verhuur zalen en restaurants, ontwikkeling website, ontwerp logo en huisstijl, gratis producten). Bestuursleden of vrijwilligers worden niet betaald voor diensten of ondersteuning van de projecten. Alle transport- en hotelkosten (bv. onze reizen naar Ethiopië), eten en drank tijdens onze vergaderingen worden persoonlijk door de bestuursleden of vrijwilligers betaald.

Door al deze inspanningen kunnen we onze werkingskosten tot een absoluut minimum herleiden.